Interviews voor diverse bladen

door

Interviews voor diverse bladen

door

Ik heb vele interviews voor vakbladen, businessmagazines en andere tijdschriften gedaan. Tot de meest interessante reken ik de interviews met ex-bokser Arnold Vanderlyde, ondernemer Aad Ouborg en Lee Towers. Hieronder kun je het artikel over de Rotterdamse zanger lezen. Het artikel is geplaatst in het vakblad High Profile Events.

Heb je een tekstschrijver nodig die interviews afneemt? Mail me of bel 076-549 38 24.

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Met relaties naar Lee Towers in Ahoy:

“Goed voor de business”

Van 20 tot en met 24 oktober staat Lee Towers met zijn ‘Gala of the Year’ in Sportpaleis Ahoy. Verwachte aantal bezoekers: ruim dertigduizend! Onder hen een groot aantal directeuren die hun zakenrelaties een spetterende avond willen bezorgen. “Dat is immers goed voor de business”, stelt de Rotterdamse volkszanger/zakenman.

In een tijd dat het begrip ‘relatiemarketing’ nog uitgevonden moest worden, creëerde Lee Towers de mogelijkheid voor de zakenwereld om de banden met hun relaties aan te trekken. “Een gat in de markt”, aldus de artiest die in 1984 voor het eerst Ahoy vulde. Inmiddels heeft Lee Towers datzelfde sportpaleis 45 keer platgespeeld met shows die in Las Vegas niet zouden misstaan. Dit jaar maakt hij met een concertreeks de vijftig vol. Daarna is het genoeg geweest. “Ik wil het rustiger aan gaan doen”, aldus de zanger.

Interview afnemen

Sponsorpakketten
Al in 1984 introduceerde Lee Towers sponsorpakketten, voor zijn eerste Ahoy-show. Sponsoring en businesstickets vormen ook in 2000 een belangrijk onderdeel van het evenement. Peter Bonthuis, samen met zijn zoon Dimitri verantwoordelijk voor de commerciële organisatie van het gala, vertelt: “Bedrijven die sponsorpakketten afnemen, krijgen een aantal gereserveerde entreebewijzen, de zogenaamde ‘Supertickets’. Daarnaast worden zij vernoemd in de vele landelijke reclame-uitingen: advertenties, billboards, website etcetera.” De grote sponsors zijn dit jaar Volvo, Mediamax, V&H Groep en Metterwoon.

VIP-treatments
Bea Southey, belast met de businesskaartenverkoop, legt uit wat de VIP-treatments inhouden: “Per avond zijn er 850 Supertickets beschikbaar welke 500 gulden per stuk kosten. Voor dat geld hebben de ‘VIP’s’ recht op een bewaakte parkeerplaats voor de auto; zitten ze op de beste plaatsen voor de voorstelling; en worden ze voortdurend getrakteerd op drankjes, hapjes en live entertainment.” Southey vertelt dat de after-party in de VIP-room een speciale belevenis is. “Lee Towers zelf en veel bekende Nederlanders bezoeken dit feest dat tot een uur of twee duurt.”

Organisatie
In augustus 1998 is men begonnen met de organisatie van de concertreeks. “Allereerst moesten we data prikken”, vertelt Bonthuis. “We hebben te maken met tien op- en afbouwdagen, dus zo makkelijk was dat niet. Vervolgens hebben we de contracten voor de zaal rondgemaakt, de toegangsprijzen bepaald en zijn we sinds 27 november vorig jaar met de kaartverkoop begonnen.” De creatieve invulling van de avonden ligt vooral bij Lee Towers. Wat kunnen de VIP’s en duizenden andere gasten verwachten? “De hoogtepunten uit mijn carrière in een nieuw jasje, duetten met o.a. Anita Meijer en Frans Bauer, een 80-mans orkest, een 500-mans koor, een ballet en een onovertroffen licht- en geluidshow”, aldus de zanger die met de Ahoy-concerten tevens zijn 25-jarige jubileum als artiest viert.

 

Direct Contact

Wil je weten wat ik voor jouw organisatie kan betekenen op het gebied van copywriting?

Vraag een gesprek aan of bel
076 549 38 24.


Nicolai Frijters
Tekstschrijver

Over mij

Tekstschrijver. Dat ben ik. Specialist in zakelijke teksten. Helder geformuleerd, met een prettige toon en een maximum aan rendement! Teksten voor websites, brochures, personeelsbladen, relatiemagazines en andere zakelijke communicatie.